でしまショップ
オランダから
装飾品
インテリア
民族衣装
木製動物, ねこ
オランダ ワッフル
オルガンの CD
キーホルダー
ヨット/船
ポストカード
マグネット
木靴
オランダハウス
ミニチュア
オランダ人形
クッキー の木型
アンティーク
チーズ
ヒンデローペン
グラス花瓶
スカーフ止め
木靴チューリップ
オランダ風車
マジックキューブ
モバック
デルフト焼
マグ
絵皿
用具
容器/小物入
チーズカッター
TEK くし Comb
deshima
出島株式会社 会社概要 会社概要 事業内容
価格 | 動物 | 建築 | 国別アート | アート&工芸品 | 乗物 | 世界の国々 | 娯楽 | 美術館 | 自然 | 鉱物など | 画家 | 絵画手法 | スポーツ | グリーン
Tiepolo
k_tiep_001.jpg k_tiep_001  k_tiep_002.jpg k_tiep_002 

Above is just a small part of our gift-packed souvenir stamp-collection; inquire by email if the picture or subject of your interest is not here: we will be obliged to accomodate your wishes.
ここに掲載の写真は一部のみです。ご希望のジャンル、絵柄などございましたらお問い合わせください

ジョヴァンニ・バッティスタ・ティエポロ(Giovanni Battista Tiepolo, 1696年3月5日 - 1770年3月27日)は、ルネサンス最後期のイタリアの画家。

Tiepolo's Apotheosis of Spain in the royal palace of Madrid
本名はジャンバッティスタ・ティエポロ(Giambattista Tiepolo)。彼は18世紀のイタリアを代表する偉大な画家であり、ルネサンス期の美術絵画の伝統を締めくくる最後の巨匠である。生前はヨーロッパ全土で名声の極みを迎えたが、没後、新古典主義の台頭で急速にその評価は凋落した。
1696年、ヴェネチアに生まれ、徒弟時代は歴史画の大家の一人であるグレゴリオ・ラッザリーニに師事する。ティエポロは稀代のフレスコ画の名手であり、瑞々しく壮麗な作風は底抜けに明るくきらびやかである。宮殿や貴族の館を彩る天井画は下方から見上げる仰視法を取り入れ、イリュージョンの効果を完璧なものとしている。 1770年3月27日、Madridで死去。
代表作

天井画 オリュンポス山と四大陸の寓意(ドイツ、ヴェルツブルク司教館)
太陽神の凱旋車の疾走(1740)(ミラノ、パラッツオ・クレリチ)
ヴィーナスと時の寓意(ロンドン、ナショナルギャラリー)

While Tiepolo is considered the end of a line of olympian Venetian painters, his style differs much from that of Giorgione, Titian, Veronese, and Tintoretto. Like Titian and Ricci, Tiepolo was renowned and painted for royalty outside of the island city. Within three decades of Tiepolo's death, the world outside Venice would overcome the Republic, and La Serenissima would disintegrate after a few volleys of Napoleonic grapeshot.
In style, Tiepolo has more affinity with Ricci, Piazzetta, and Federico Bencovich in his most fluid elaboration. He is a shadowless Rubens. His populated historical set-pieces are enveloped in a regal luminosity, and pompously decorated. It is unfair to judge Tiepolo as lacking pupils and followers, since, for one, his children developed similar, but distinctive styles.
He is principally known for his fresco work, particularly his panegyric ceilings. These followed the Baroque tradition of Pietro da Cortona and Andrea Pozzo, and attempted to open the closed space to the sky, with a view from below of vast compositions that merged with the delicate ornamentation of the Rococo architecture and sculpture. His frescoes, such as Palazzo Valmarana in Vicenza, not only peer into the world of mythology, but are meant to relocate the viewer into their midst. The earliest example of this is perhaps his canvases in the Ca' Dolfin, which allowed Tiepolo to introduce exuberant costumes, classical sculpture, and action that appears to spill from the frames into the room. Originally set into recesses, they were surrounded with frescoed frames.
Other than his earliest works, his style is a distinct move from the Baroque, where dark, closed spaces illuminated with high contrast were popular; Tiepolo's daylight illuminates far more gently with a confident, sunny palette. His use of perspective is notable; in Palazzo Labia, Venice, he collaborated with an expert in perspective, Girolamo Mengozzi Colonna. The fact that Colonna also designed sets for opera highlights the increasing tendency towards composition as a staged fiction.


The above explanation comes from 出典: フリー百科事典"ウィキペディア"

 

出島株式会社
〒171-0022 東京都豊島区南池袋3-18-34-202
電話03-3988-1740(土/日、祝日休業), FAX03-3988-5248 , メールrebel@deshima.co.jp
ショップ
チーズ/オランダ ワッフル/オランダから/装飾品/インテリア/おすすめ/アンティーク/オルガン CD/スカーフ止め/ヨット/船/ポストカード/ねこ /木靴/木靴チューリップ/グラス花瓶/容器/小物入/デルフト焼/チーズカッター/クレイパイプ/人形/ミニチュア/ヘアブラシ/グリーン/ゴルフボール/ヒンデローペン/ハウス/クッキー木型/キーホルダー/マグネット/風車/マジックキューブ/モバック/マグ/絵皿/用具/民族衣装
あなたに:出島オルガンコンサート: